КІБЕРПОЛІЦІЯ ЗАСТЕРІГАЄ!
Пʼять речей, які ви можете зробити, щоб захистити себе від шахраїв:
1. Будьте пильними та обережними;
2. Не перераховуйте кошти не верифікованим особам;
3. Уникайте фейкових сторінок у соціальних мережах;
4. Не розголошуйте свої персональні дані;
5. Ознайомтеся з шахрайськими схемами на офіційному сайті кіберполіції: https://cyberpolice.gov.ua/.
З вами звʼязався працівник банку? Памʼятайте про 5 фактів:
1. Реальний працівник банку не просить надсилати кошти; лише шахраї наполягають на оплаті;
2. Працівнику банку не потрібна інформація про ваш картковий рахунок; Ніколи не передавайте інформацію про свої рахунки тому, хто телефонує;
3. Не повідомляйте нікому тимчасові паролі, які приходять у смс-повідомленні! Розголошення цієї інформації призведе до втрати коштів;
4. Не переходьте за посиланнями! Не натискайте на посилання, які надсилає вам «працівник банку»;
5. Не виконуйте ніяких дій у банкоматах чи терміналах. Співробітник банку не надає вказівок щодо проведення маніпуляцій у банкоматах чи терміналах.
6 ознак фішингового листа:
· Звернення до вас автоматично згенероване;
· E-mail адресанта не офіційний;
· У листі містяться прохання надати персональні дані;
· Наявні кнопки з гіперпосиланням на фейковий сайт;
· Додані невідомі вкладення;
· У тексті присутні граматичні помилки.
Не стань жертвою!
Захисти. Завжди захищайте свою особистість. Ніколи не повідомляйте особисту інформацію.
Відмов. Довіряйте своїм інстинктам. Якщо ви отримали підозрілий електронний лист, видаліть його. Якщо ви сумніваєтеся в правомірності телефонного дзвінка від незнайомця, покладіть слухавку.
Повідом. Повідомляючи про шахрайство, ви надаєте правоохоронним органам інформацію, необхідну для припинення злочинної діяльності шахраїв і запобігання, щоб інші не стали жертвами фішингу (обману з метою викрадення особистої інформації).
Основні правила від кіберполіції:
· Будьте пильними при отриманні дзвінків з невідомих номерів.
· Не передавайте дані карткових рахунків чи паролю до онлайн банкінгу. Банківські працівники ніколи не запитують таку інформацію.
· Не довіряйте особі, яка телефонує, тільки тому, що вона знає про вас персональну інформацію. Шахраї можуть знайти її в Інтернеті.
· Не перераховуйте кошти за проханням особи, яка телефонує. Працівники банку ніколи не попросять вас про це.
ЯК НЕ ВТРАТИТИ ГРОШІ?
Поради на сайті https://mriya.social/projects/stopfraud
Немає коментарів:
Дописати коментар